Philip Island, inleveren van onze camper en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu Philip Island, inleveren van onze camper en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Philip Island, inleveren van onze camper en Sydney

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

29 Mei 2017 | Australië, Sydney

Hi!

Na Melbourne hebben we onze reis vervolgd naar het zuiden: Philip Island. Dit eiland staat niet alleen bekend om 's werelds kleinste pinguïns, maar hier is ook het Grand Prix Circuit van Australië gevestigd. Max Verstappen is hier eind maart nog vijfde geworden! Naast de pinguïns en het circuit heeft Philip Island ook erg mooie natuur en uitzichten. Met onze camper hebben we een mooie route over het eiland gereden, waarna onze trouwe vierwieler toch wel een erg raar geluid begon te maken. Het was tijd om voor de eerste keer de 'Roadassistance' te bellen. Na enkele telefoontjes duurde het niet lang voordat een man langs kwam bij ons op de camping. We hadden een steen in het mechanisme van het linker voorwiel zitten. Gelukkig was het zo opgelost en konden we weer veilig verder rijden met onze camper!

Onze reis vervolgde naar de hoofdstad van Australië. Nu zullen de meesten wel denken, 'Oh, naar Sydney'. Nee, fout. Melbourne? Nee, ook niet. Deze twee steden konden het niet eens worden welke stad nou de hoofdstad mocht worden. Deze discussie heeft geleid tot het bouwen van een nieuwe stad, tussen deze twee steden in: Canberra. Canberra is dus een relatief jonge stad, waar het parlement van Australië is gevestigd vanaf 1927. Ook zijn hier alle ambassades van verschillende landen gevestigd. Er is niet zoveel te doen in Canberra, wij waren niet echt onder de indruk en zijn dan ook al weer snel vertrokken.

Na 2,5 maanden in onze camper te hebben gereden, gewoond en geleefd was het tijd om hem in te leveren. Deze moest natuurlijk netjes en schoon ingeleverd worden, waardoor wij er niet onderuit kwamen om de camper in de stromende regen schoon te maken. Op een camping in Wollongong zijn wij een dag druk bezig geweest om onze camper van binnen en buiten weer spik en span te maken. Een opgave die hierbij komt kijken zijn alle spullen die je in 2,5 maand hebt verzameld. We kwamen erachter dat in een camper toch wel wat meer past dan in een backpack... ;). We hebben hierdoor wel mensen blij kunnen maken met onze overige spullen waar wij niets meer aan hadden. Nu was het dan toch echt tijd om onze camper in te leveren, die ons 7.562 km verder heeft gebracht.

Onze laatste periode van Australië was aangebroken: Sydney. Hier slapen we in een Airbnb, zo'n 20 minuten wandelen van het centrum. Echt prima te doen en ook weer fijn om in een normaal bed te slapen, in een normaal huis. Via een Free-walking tour hebben we heel Sydney kunnen zien, met natuurlijk de bezienswaardigheden als het Opera House en de Harbour Bridge. Daarnaast hebben we nog in de avond een extra tour gedaan in The Rocks, een wijk in Sydney. Deze tour vertelde ons de historie van Sydney, het ontstaan van The Rocks en het criminele verleden. Erg leuk en interessant!

Afgelopen vrijdag is Vivid Sydney 2017 begonnen. Een groot licht- en muziekfestival in het centrum van Sydney. Veel gebouwen zijn mooi verlicht, er staan verschillende licht-kunstwerken in de stad en op speciale gebouwen zijn er zelfs hele gave projecties! Zeker een aanrader als je rond deze tijd in Sydney kan zijn.

Om de periode in Australië goed af te sluiten zijn we nog uiteten geweest in de haven van Sydney. Na lang de menukaart te hebben bekeken, hebben we besloten om eens Kangaroo te proberen. Dit was erg lekker! Je kunt het eigenlijk vergelijken met biefstuk, het is lekker mals vlees.

Vandaag is onze laatste dag in Sydney. We zijn druk bezig met het inpakken van onze backpacks en onze reis voor te bereiden voor Amerika! Morgen vliegen wij naar Los Angeles. Ohja, leuk weetje. We vliegen hier 30 mei om 11:50 uur weg, en komen 30 mei om 12:40 uur aan in Los Angeles. En dat terwijl we wel 17 uur en 50 minuten onderweg zijn... We verwelkomen alvast onze jetlag! Tot snel!

Liefs Colin en Merle

• 29 Mei 2017 - 07:32

Glenn:

Colin en Merle,

Mooi avontuur. Weer een mooie periode voorbij.
    Goede reis en veel plezier in de USA.

• 29 Mei 2017 - 07:46

Bas:

Leuk om weer eens iets lezen over jullie.
    Goede vlucht en alvast veel plezier in Amerika.
    Succes

• 29 Mei 2017 - 07:45

Ingrid:

Alweer zo'n mooi verhaal. Hoop dat jullie alles meekrijgen in de backpack
    Ik wens jullie een hele goede reis naar Amerika. Op naar het volgende avontuur.
    Dikke kus.
    Mam

• 29 Mei 2017 - 09:23

Arno:

Mooi verhaal! Veel plezier in the USA!

• 29 Mei 2017 - 10:33

Danielle:

Lieve merle en Collin,

Wat mooi weer om te lezen! Weer genoeg belevenissen om niet te vergeten.
    Een hele goede reis naar Amerika.
    En gelukkig is het al mei en kunnen wij de dagen weer gaan aftellen naar de datum dat jullie weer terug komen. Geniet ervan en dikke knuffel

• 29 Mei 2017 - 12:50

Herman Weijenborg:

veel plezier in Amerika , blijf genieten en wel vast weer werken aan de conditie Collin

• 29 Mei 2017 - 13:44

Sabine:

Colin en Merle,

Een super leuk verhaal weer, wat beleven jullie toch te gekke dingen.
    Goede reis en natuurlijk veel plezier in Amerika.
    Geniet ervan. Veel liefs van ons.

• 29 Mei 2017 - 16:36

Helma:

Erg leuk om een klein stukje van jullie belevenissen te lezen. Alvast een hele mooie tijd in de Amerika gewenst!! Lfs de Hagentjes

• 29 Mei 2017 - 18:03

Opa En Oma:

Leuk om weer een reisverslag van jullie belevenissen te lezen.
    Goede reis naar Amerika.
    Veel liefs van ons.

• 29 Mei 2017 - 20:03

Charlotte:

Wat superleuk om weer te lezen, wat maken jullie toch veel mee!
    Een goede reis morgen en heel erg veel plezier in Amerika, ik zie uit naar jullie volgende verhalen! Geniet ervan!

• 29 Mei 2017 - 22:54

Hans:

Lieve Merle en Colin,

Blijft leuk, jullie verhalen. Dit was Australië. Heel veel plezier in Amerika. Genieten!!
    Liefs!