The Great Ocean Road en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road en Melbourne

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

06 Mei 2017 | Australië, Melbourne

Hi!

Allereerst onze excuses dat we een tijdje niets van ons hebben laten horen, maar we hebben ons zeker vermaakt! We zijn begonnen met de veelbelovende Great Ocean Road. Hier is niets van gelogen, wat een ongelooflijk mooie uitzichten! We reden echt met onze camper langs de oceaan, en kwamen het ene na het andere mooie uitzicht tegen. Met hoogtepunten als de Twelve Apostles, Loch and Gorge en de London Bridge. De beroemde Twelve Apostles zijn enorme rotsformaties van kalksteen die door erosie gedurende miljoenen jaren zijn ontstaan. Bij het gebied van Loch and Gorge zijn in de negentiende eeuw naar inschatting zo'n 700 schepen vergaan door dit ruige gebied. En achter de London Bridge zit ook een verhaal. Deze twee gesteentes zaten eerst aan elkaar vast, een door de natuur gevormde brug. In 1990 brak de brug af en viel in de oceaan. Twee mensen stonden nog op het gesteente in de oceaan, en werden uren later pas gered door een helikopter. Ook kwamen we af en toe leuke plaatsen tegen als Torquay, Lorne en Apollo Bay, waar we dan bleven overnachten. Als je ooit eens de kans hebt om the Great Ocean Road te gaan rijden, moet je dit echt doen! Een ervaring om nooit te vergeten.

We hebben onze reis vervolgd door The Grampians te gaan bezoeken. Een groot nationaal park in de bergen. Helaas hadden wij deze dag erg slecht weer en hebben we niet veel kunnen zien. We hebben nog wel wilde kangoeroes gespot! Oh, en over het weer gesproken, daar hoeven jullie niet jaloers op te zijn. Het is hier nu winter en het regent veel. Overdag is het vaak niet warmer dan 15 graden en 's nachts koelt het zelfs af naar 6 graden. We willen snel weer warmere plekken opzoeken :).

Voordat we naar Melbourne zijn gegaan hebben we Ballarat en Geelong bezocht. Ballarat was niet heel bijzonder, maar Geelong is een leuke kustplaats! We hebben hier in het zonnetje genoten van Fish en Chips en uitgezocht wat we in Melbourne wilden gaan doen.

Melbourne, eindelijk een grote, levende stad! Dat hadden we eerlijk gezegd wel een beetje gemist. We zitten hier op een camping vlakbij het centrum van Melbourne. We kunnen onze camper laten staan en de bus brengt ons in 40 minuten naar het CBD, ideaal! De eerste dag dat wij er waren was het einde van het Cabaret Festival. We konden nog een leuke voorstelling bekijken op Federation Square, hét plein van Melbourne. Melbourne is erg groot, dus om een goed overzicht te krijgen hebben we een 3 uur lang durende wandeltour door Melbourne gedaan. Van mooie shoppingarcades, historische gebouwen tot aan toffe streetart; deze tour liet al het mooie van Melbourne zien! In Melbourne zijn de zogenaamde 'lanes', kleine zijstraatjes in het CBD met de meest hippe koffietentjes, meest leuke boetiekjes en kunstwerken van graffiti. Erg leuk om via deze laantjes Melbourne te ontdekken.

De meest populaire sport in Australië is Australian Football. Het is een mix van rugby en voetbal. Meerdere keren waren we al door Australiërs aangesproken dat we echt een keer een wedstrijd moeten bezoeken. Zo gezegd, zo gedaan. We hadden tickets gekocht voor een wedstrijd van de Australian Football League in de Melbourne Cricket Ground. Het MCG is een van de belangrijkste en grootste cricketstadion van de wereld waarin 100.000 bezoekers passen. Het was erg gaaf om hier een wedstrijd mee te maken en de sfeer te proeven.

We hadden al veel van Melbourne gezien, maar het nog niet van bovenaf bekeken. Tijd om in de Eureka Skydeck te gaan. Een lift bracht ons in tientallen secondes naar de 88e verdieping, waar we een adembenemend mooi uitzicht over Melbourne hadden. We zijn hier vlak voor zonsondergang heen gegaan zodat we Melbourne nog in daglicht zagen, de zonsondergang konden zien en uiteindelijk alle lampjes aan zagen gaan in Melbourne. Erg mooi!

We hadden twee weken om ons te vermaken in Melbourne, dus we zijn ook de verschillende buurten gaan bekijken. We hebben erg leuke wijken bezocht als Carlton en Fitzroy, waar je verschillende vintage marktjes had en een leuke rooftopbar 'Naked in the Sky' met een uitzicht over de skyline van Melbourne.

Melbourne ligt dicht aan het water, dus het heeft ook stranden. Wij zijn naar St. Kilda gegaan om het strand van Melbourne te bekijken en op zoek te gaan naar de Little Penguins. Je hebt hier namelijk de meest kleine pinguïns op aarde. Helaas lieten ze zich niet zien, maar hebben we wel een leuke dag gehad aan het water, uit de drukke stad.

De tijd gaat snel in Australië. We willen nog Philip Island bezoeken en gaan daarna alweer richting Sydney om 20 mei onze camper in te leveren. Dan verblijven we tot 30 mei in Sydney, om daarna naar Los Angeles te vliegen!

• 06 Mei 2017 - 09:16

Glenn:

Wauw wat een verhaal.
    Colin in een lift is ook heel bijzonder.
    Mooi avontuur.
    Heel veel plezier nog samen.
    Groetjes uit Delden

• 06 Mei 2017 - 09:32

Bas:

Dat is zeker lang geleden dat we iets gehoord hebben.
    Mooi verhaal en leuke avonturen.
    Geniet nog even van de laatste weken bij de aussies.
    En zorg dat het volgende verhaal eerder komt.

Bas

• 06 Mei 2017 - 10:51

Mireille:

Wat een super mooi verhaal en wat hebben jullie het naar je zin geweldig om te lezen ! Geniet nog van alles wat jullie gaan doen

• 06 Mei 2017 - 11:17

Hans:

Hoi lieve Merle en Colin,
    Mooie avonturen, belevenissen en verhalen. Volgens mij zit de eerste helft van jullie reis erop. Geniet van de tweede helft, maar dat gaat vast en zeker lukken. Njoy! Groeten en kus uit Delden.

• 06 Mei 2017 - 21:38

Sabine:

Colin en Merle,

Wat een mooie en leuke belevenissen maken jullie weer mee.
    Een te gek verhaal, en super leuke foto's.
    Iedere keer weer leuk dat we mee mogen genieten van jullie belevenissen.
    Ben benieuwd naar het volgende avontuur.
    Geniet ervan, lieve groetjes van ons.

• 24 Mei 2017 - 16:20

Coen:

Goedemiddag Colin en Merle

Wat ontzettend leuk dat je dit allemaal mee mag maken. Leuk om te lezen. Geniet er nog van met zijn beiden.

Nog geen spinnen of andere dodelijke beesten ontmoet?? haha

Enjoy and live life to the fullest.
    Groetjes Coen