Het einde van onze groepsreis in Amerika! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Colin Merle - WaarBenJij.nu Het einde van onze groepsreis in Amerika! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Het einde van onze groepsreis in Amerika!

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

10 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Hi!

Hier een nieuw blog vanuit Amerika met weer veel belevenissen. Bij ons vorige blog zijn we geëindigd in Santa Fe. Deze gehele plaats staat vol met Adobe gebouwen, dit zijn lemen huizen met een typerende bouwstijl. Dit geeft een erg leuke sfeer in het plaatsje.
De dag na Santa Fe zijn we gereden naar de grotten in Carlsbad. Met een lift zijn we diep onder de grond gegaan om de mooie grotten te bekijken. Op het moment dat we weer naar boven wilden, stond er een mega lange rij bij de liften. Dit heeft ons doen besluiten om terug naar boven te hiken met de gehele groep. Nou, dat hebben we geweten. 45 minuten lang opwaarts lopen, met alleen maar steile hellingen. Na onze kuiten weer flink getraind te hebben waren we blij dat we boven waren. Vanuit daar konden we kijken hoe alle vleermuizen bij zonsondergang uit de grot vliegen. Dit waren er zo ontzettend veel! Het ging wel zo'n kwartier door, met duizenden vleermuizen tegelijk.

Onze volgende bestemming was Austin in Texas. We hebben hier voornamelijk de vintage-wijk Southern Congress bekeken. Allemaal erg leuke, aparte en hippe tentjes en winkeltjes. Vervolgens zijn we via Sixth Street naar Rainey Street gelopen. Een hele gezellige straat, met allemaal schattige woonhuizen die zijn omgebouwd tot bars en cafés. We zijn beland bij Bangers, een leuke tent met live muziek, meer dan 120 bieren op tap en heerlijke huisgemaakte worsten. Een Curryworst ging er wel in samen met een in Texas gebrouwen biertje. Na het eten zijn we met de groep nog naar een club gegaan, waar we in de hitte hebben gedanst totdat het tijd was om naar de camping te gaan. In dit gedeelte van Amerika is de luchtvochtigheid heel erg hoog, wat er tot leidt dat je snel begint te zweten en het heel erg benauwd en warm hebt. De extreme hitte in Las Vegas is bijna beter te verdragen.

Na een verschrikkelijke nacht, oftewel slapen in een ontzettend benauwde tent inclusief een mierennest, was het tijd om te vertrekken richting New Orleans! Wederom hadden we hier een dag vrij. De eerste avond zijn we met de hele groep uitgegaan in Bourbon Street, waar we de bekende Handgrenade-drankjes hebben gehad. De volgende dag hebben we een wandeltour door het French Quarter gedaan, dit is een erg mooie buurt met zowel Franse als Spaanse aspecten. Natuurlijk hebben we ook eten geproefd waar New Orleans bekend om staat. Zowel de belegde broodjes Po-boys als de overheerlijke Beignets. We hebben New Orleans afgesloten met een drankje bij een gezellig Jazz-café met live muziek in de Frenchmen Street.

De volgende bestemming: Memphis! Allereerst hebben we het Civil Rights Museum bezocht in het Lorraine Motel. Op dit balkon is Martin Luther King doodgeschoten. Erg interessant om dit allemaal te zien. 's Avonds hebben we de 'Home of the Blues' opgezocht in Beale Street, het kloppend hart van Memphis met alleen maar gezellige barretjes en live muziek! De volgende ochtend stond er een bezoek aan Graceland op het programma; Home of Elvis Presley. We konden het hele huis van binnen en buiten bekijken, maar ook zijn laatste rustplaats is te vinden op zijn landgoed.

Het was zover, de nationale feestdag was aangebroken: 4th of July, oftewel Independence Day. We zijn met de gehele groep, volledig in stijl, Nashville ingegaan om dit groots te vieren. De straten stonden helemaal vol, er was een groot podium met live muziek en overal foodtrucks. Om half tien begon er een grote vuurwerkshow van ruim een half uur lang. Zo'n spectaculaire vuurwerkshow hebben wij nog nooit eerder gezien. Heel indrukwekkend! Na wat drankjes en dansjes in de club was het al zo 12 uur; Colin z'n verjaardag! Geen betere manier om zijn verjaardag in te luiden.

In de stromende regen konden we de volgende ochtend onze tenten opruimen, om daarna de hele dag in de bus te zitten. Wát een leuke verjaardag voor Colin! Echter kreeg hij 's avonds wel een mooi cadeau; de enige droge tent die er nog was. Wiehoe! Bij het kampvuur hebben we nog heerlijke s'mores gemaakt. Dit zijn twee crackertjes, met daartussen chocola en een marshmallow. Echt lekker! Na twee lange dagen reizen zijn we aangekomen in Washington DC. De eerste avond hebben we verschillende monumenten bezocht, die nu erg mooi verlicht waren. De volgende dag zijn we Washington ingegaan, waar we onder andere Het Witte Huis hebben bezocht. Helaas konden we Trump niet begroeten ;).

Eindelijk is het zover! Onze laatste bestemming in Amerika: New York! Na afscheid te hebben genomen van de supertoffe groep, is het nu tijd om twee weken lang New York te ontdekken. En dat doen we niet alleen! Pien en Martijn komen ons opzoeken! We hebben er heel veel zin in!

Liefs Colin en Merle

• 10 Juli 2017 - 23:50

Glenn:

Colin en Merle
    Wat mooi allemaal wat jullie beleven.
    Het blijft leuk jullie blog te lezen.
    Veel plezier in NY met Pien en Martijn

Groetjes
    Glenn

• 11 Juli 2017 - 11:59

Bas:

Zo wat een verslag zeg. Mooie story.
    Veel plezier met Pien en Martijn.

Groeten uit Delden
    Bas

• 11 Juli 2017 - 22:44

Hans:

Lieve Merle & Colin,

Het houdt niet op met jullie mooie belevenissen. Superleuk om te lezen wat jullie zien en meemaken. Heel veel plezier tijdens de laatste weken van jullie onvergetelijke trip. Veel plezier in NY.

Enne Merle...... Vergeet 'The Ride' niet!

Liefs, Hans

• 12 Juli 2017 - 11:28

Opa En Oma:

Alweer een prachtig reisverslag. Nog veel plezier in New York.

Groetjes en tot ziens.

• 17 Juli 2017 - 13:51

Sabine :

Colin en Merle,

Weer een mooi verhaal.
    Geniet van New York en alle mooie belevenissen die jullie daar meemaken.
    Veel plezier en groetjes van ons.