Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas en meer - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Colin Merle - WaarBenJij.nu Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas en meer - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas en meer

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

27 Juni 2017 | Verenigde Staten, Santa Fe

Hi!!

Hier weer een update vanuit Amerika. Onze groepstour is begonnen en wat hebben we alweer veel meegemaakt! Onze eerste dag van vertrek zijn we naar het Yosemite National Park gereden. De eerste dag hebben we hier Tuolomne bomen bekeken, die wel een diameter van 10 meter kunnen krijgen! Na een kort bezoek aan een waterval was het tijd om onze tenten op te zetten. Het grootste deel van deze tour zullen we in onze eigen opgezette tenten slapen, en worden alle taken verdeeld zoals koken, afwassen, bus schoonmaken en zorgen dat iedereen genoeg bier heeft. De volgende dag mochten we onszelf vermaken in Yosemite. We begonnen met een hike vanaf het Glacier Point op zo'n 2200 meter hoogte. We hebben 20 kilometer gelopen, berg op en berg af met zo'n 35 graden. Het hoogtepunt van deze hike was de Nevada waterval. Wij zijn het erover eens dat dit tot nu toe de mooiste en indrukwekkendste plek is die we hebben gezien. We hadden een erg mooie lunchplek uitgezocht, waar we zelfs met onze voeten in het ijskoude water konden zitten. Heel gaaf! Er werd ons op het hart gedrukt dat we voorzichtig moesten zijn met het naar beneden lopen. Een tijd geleden is hier een man in het water gevallen, die nooit meer terug gevonden is. De waterval houdt met zijn kracht hoogstwaarschijnlijk deze man onder water. Na deze lange tocht waren we helemaal kapot, maar het was het meer dan waard!

De volgende bestemming zou Death Valley zijn, maar omdat het daar veel te warm was (boven de 50 graden), was het onverantwoordelijk om daar doorheen te rijden. Een andere tour van dezelfde organisatie had dit wel gedaan, en daar zijn 3 mensen vanwege de hitte in het ziekenhuis beland. We hebben dus een andere weg richting Las Vegas genomen, waar het 'slechts' 45 graden was. En dan was het zover: Welcome to Las Vegas! We sliepen in hotel Golden Nugget aan de bekende Fremont Street. Ons hotel had zo'n 5 restaurants, 10 bars, 4 winkels, een zwembad met een glijbaan die door een aquarium van haaien en grote vissen gaat en een mega casino. Onze eerste avond zijn we goed begonnen in een Partybus. Hiermee hebben we twee uur lang door Las Vegas gereden en gefeest, waarbij de nodige drankjes werden genuttigd. Deze bus stopte ook op bekende plaatsen in Las Vegas, zoals het Las Vegas sign, de Bellagio fontein en de wedding chapel. Om de avond goed af te sluiten zijn we nog met z'n allen de hottub in geweest in het hotel.

Ondanks dat we laat in bed lagen, stonden we de volgende ochtend vroeg op om samen met Merlijn en Morgane uit België Las Vegas te ontdekken. We hebben alle bizarre hotels gezien zoals een volledig nagebouwd Parijs, Venetië en New York. Hoewel je binnen bent in deze hotels, lijkt het net alsof je buiten bent. Alles klopt tot in de details. Natuurlijk heeft elk hotel een groot casino, eigenlijk is heel Las Vegas één groot casino. Na een bezoek aan de Coca Cola Store en M&M World was het weer tijd om richting het hotel te gaan. We zijn maar 1 keer in Las Vegas, dus we besloten om samen met Merlijn en Morgane naar een echte Vegas Show te gaan. Het werd Cirque Du Soleil, met als thema LOVE van the Beatles. Heel erg gaaf! Om de laatste avond in Vegas goed af te sluiten, hebben we nog een gokje gewaagd. Maar helaas, verloren.

Na wederom een korte nacht was het tijd om op weg te gaan naar één van de zeven wereldwonderen: de Grand Canyon. Wat een mooi en spectaculair uitzicht heb je daar! De eerste avond hebben we, onder het genot van een pizza, de zonsondergang bekeken. Later in de avond zijn we sterren wezen kijken in de Grand Canyon. Het was een speciale week, waardoor er allerlei telescopen stonden opgesteld. We hebben onder andere Jupiter en Saturnus van dichtbij gezien, maar ook een galaxy, een satelliet, een sterrencluster van een miljoen sterren én een vallende ster.

De dag erna hadden we een gehele dag vrij in de Grand Canyon. We hebben samen met Jodie uit Australië en George uit Engeland verschillende mooie uitzichtpunten bekeken. Het was erg warm en de zon deed zijn werk. Dit heeft er tot geleid dat we weer eens een verbrande Merle kregen ;). Aan het eind van de middag zijn we met z'n tweeën nog naar een iMax movie geweest met als thema de Grand Canyon, erg leuk! Afsluitend een biertje gedronken met Merlijn en Morgane, om vervolgens onze was te doen en het eten klaar te maken.

De volgende dag zaten we al om 4:40 uur in de bus om de zonsopgang te gaan bekijken in de Grand Canyon. Dit was een erg mooie ervaring! Hierna zijn we vertrokken richting Monument Valley. Daar aangekomen konden we onze spullen inladen in een jeep, moesten we een lange broek aantrekken en onze mond en neus bedekken met een shawl. Vervolgens reden we Monument Valley in, één grote woestijn met verschillende gebergtes. Erg gaaf! Na een lange rondrit werd er voor ons gekookt, kregen we een culturele dans en zang van de stam Navajo en leerden we over de leefwijze en cultuur. Erg interessant! Zelf moesten we ook deelnemen aan deze dans, hilarisch. Daarna was het tijd om onder de sterren te slapen. Het enige wat we hadden was een slaapmatje en een slaapzak; we sliepen dus écht buiten.

Wederom werden we de volgende dag vroeg gewekt, om dit keer de zonsopgang in Monument Valley te bekijken. Deze zonsopgang vonden wij nóg mooier dan in de Grand Canyon. Na een ontbijt en nog een rit door de woestijn reden we verder met onze bus naar Durango. Onderweg zijn we nog gestopt bij Mesa Verde, een Nationaal Park waar je 'huizen' onder het gebergte kan zien waar vroeger mensen hebben geleefd. Nadat we ons kamp hebben opgezet en twee verjaardagen hadden gevierd, was het tijd om te slapen. Op dit moment zijn we op weg naar Santa Fe, een oude historische stad in de staat New Mexico. We hebben inmiddels al verschillende staten gehad: California, Nevada, Arizona, Colorado, Utah en nu dus New Mexico.

Dit was wederom een lang blog, maar we maken zoveel mee wat we jullie graag willen vertellen! We hebben hier overal slecht bereik of geen bereik, dus hopelijk kunnen we snel weer wat laten horen.

Liefs Colin en Merle

• 27 Juni 2017 - 20:36

Hans:

Lieve Merle en Colin,

Het gaat maar door met jullie mooie en onvergetelijke avonturen. De laatste 5 weken van jullie geweldige reis zijn aangebroken. Blijven genieten, blijven beleven en erbij zijn!

Veel plezier nog samen. Ik hoop snel weer een mooi verhaal van jullie te kunnen lezen.

Liefs, Hans

• 27 Juni 2017 - 21:17

Glenn:

Colin en Merle,

Zoals elke blog weer super wat jullie allemaal meemaken.
    Ik wens jullie veel plezier de laatste weken van jullie ongelofelijke
    reis. Blijf genieten en ik ben alweer benieuwd naar de volgende blog.

Groetjes, Glenn

• 28 Juni 2017 - 15:10

Bas:

Hoi,

Het houdt maar niet op met de mooie verhalen van jullie. Dat wordt straks afkicken in NL.
    Geniet ervan. Voordat je weet zit je in het koude IJsland.
    Ik kijk uit naar de volgende blog.

Groet uit Delden

Bas

• 29 Juni 2017 - 11:56

Opa En Oma:

Vermoeiend zo'n vakantie, maar wel geweldig.

Groetjes,

Opa en oma.