EEN WERELDREIS MAKEN - Reisverslag uit Delden, Nederland van Colin Merle - WaarBenJij.nu EEN WERELDREIS MAKEN - Reisverslag uit Delden, Nederland van Colin Merle - WaarBenJij.nu

EEN WERELDREIS MAKEN

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

15 December 2016 | Nederland, Delden

'Een wereldreis maken', een gedachte waarvan je wel eens droomt, maar die toch ongebruikelijk en ver weg is. Na lang beraad (Colin: 'Ja, maar ik speel toch in het eerste van Rood-Zwart, ik kan toch niet zomaar weg?' Merle: *zucht*), hebben we dan uiteindelijk toch de keuze gemaakt om dit avontuur aan te gaan.

Oké, het besluit is gemaakt. Maar nu? *HELP*

De eerste stap is natuurlijk de oriënterende fase. Vele websites, reisverhalen, filmpjes en adviezen verder, hebben we een afspraak gemaakt bij Kilroy. Al onze wensen konden we hier kwijt, en ze maakten ons alleen maar enthousiaster. Wat zijn er toch veel mogelijkheden in de wereld. De voorbereidingen waren nu echt begonnen.

Het begint met de verschillende reisbestemmingen, waarna de vliegtickets al snel volgen. Wat is er in de landen te doen? Waar willen we per se heen? Wat is gebruikelijk of moeten we juist niet het gebruikelijke doen? Na al deze vragen beantwoord te hebben, is er een gave reis samengesteld.

Even in het kort (MAND), want we hebben het al 473935 keer verteld. Wij gaan 1 maand naar Thailand, 3 maanden naar Australië, 2 maanden naar de Verenigde Staten en 1 week naar IJsland (oké, dat is onze tussenstop, maar kunnen we toch meteen even blijven?).

Na het boeken van de reis heb je nog heel veel zaken wat er bij komt kijken. Denk aan verzekeringen, visa, aanschaf van spullen, vaccinaties etc. Bij de eerste vaccinatie van Colin was het meteen raak. Zijn vaccinatie werd toegediend door een stagiaire die net haar eerste werkdag had. Wat een geluk heeft hij toch! Na vele onzekerheden en verschillende prikken in zijn arm, heeft hij dan toch de reisvaccinatie die hij nodig heeft. Wat een opluchting *vreugdedans*.

Al met al een heel geregel, met als laatste voorbereiding het afscheidsfeest. Na ons afscheidsfeest vertrekken wij al snel, 31 januari, richting onze eerste bestemming Thailand! We hebben er zin in!

We hopen dat jullie ons gaan volgen en af en toe een berichtje achter laten!

• 15 December 2016 - 09:26

Mitchel:

Spannendd!!

• 15 December 2016 - 09:39

Denise:

Wauw! Super spannend!
    Wat een mooi levenservaring is dit..
    We gaan jullie wel missen hoor!
    En Tessa is vast al heeel erg groot als jullie weer thuis zijn haha.

• 15 December 2016 - 09:47

Bas:

Super. Geniet van de voorbereiding.

• 15 December 2016 - 09:54

Marèl:

Wat gaaf jongens! Ik ben jaloers haha. Heel veel plezier alvast :)

• 15 December 2016 - 10:08

Maarten:

Jullie vliegen met de collicopter neem ik aan?

• 15 December 2016 - 10:39

Mireille :

Heel veel plezier samen en ga vooral genieten maar merle niet vergeten terug te komen we gaan je best missen

• 15 December 2016 - 12:51

Hans:

Lieve Merle & Colin, dit wordt een fantastische reis en een super ervaring voor jullie! Geniet van de laatste voorbereidingen én de voorpret. Ik ga jullie ongelofelijk missen....

• 15 December 2016 - 13:08

Cindy:

Wat ontzettend gaaf en wat een voorbereiding!! Genieter lekker van samen, ik ga jullie wel missen hoor:(

Xxxxx

• 15 December 2016 - 13:10

Astrid:

Lieve Colin en Merle
    Wat super spannend allemaal, gaan jullie zeker missen!
    Heel veel plezier, ik kijk nu al met spanning uit naar al jullie belevenissen

• 15 December 2016 - 14:56

Berjan :

Heel veel plezier !

• 15 December 2016 - 16:46

Betsie Van Nus:

We wensen jullie alvast heel veel plezier en geniet ervan

• 15 December 2016 - 21:52

Marjan:

Super gaaf! Have fun!

• 16 December 2016 - 13:02

Renske:

Super gaaf dat jullie dit avontuur samen aan gaan. Jullie verhaal doet me denken aan Jasper en mij toen wij 12 jaar geleden gingen backpacker samen. Heel veel plezier met alle voorpret en ik kijk uit naar jullie mooie verhalen! Liefs Renske

• 28 Januari 2017 - 22:09

Sabine:

Colin en merle, heel veel plezier op jullie reis. Geniet er van. We gaan jullie volgen op dit grote avontuur. En merle ik ga je wel missen hoor op het werk.

• 30 Januari 2017 - 23:23

Karien:

Lieve Colin en Merle, morgen is de grote dag! Waar jullie lang naar uitgekeken hebben en waarvan vele voorbereidingen vooraf zijn gegaan. De eerste bestemming van jullie is Thailand. Ik wens jullie ongelofelijk veel plezier toe en ga jullie zeker missen. Geniet ervan en weet zeker dat jullie met meer levenservaringen terug komen.... Geniet ervan! Lieve groet.....