Cycloon Debbie, Surfen, Big Banana en meer - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu Cycloon Debbie, Surfen, Big Banana en meer - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Cycloon Debbie, Surfen, Big Banana en meer

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

07 April 2017 | Australië, Cessnock

Voor degenen die zich zorgen maakten, wij leven nog na Cycloon Debbie! Velen van jullie zullen in het nieuws wel hebben meegekregen dat er een Cycloon in Australië is geweest, een cycloon type 4 welteverstaan. Men diende zich hier voor te bereiden op een van de zwaarste cyclonen in jaren. Het hart van dit cycloon kwam aan land ten noorden van ons, het gebied waar wij net vandaan kwamen. Airlie Beach, waar wij erg enthousiast over waren, is bijvoorbeeld hard getroffen. Alle hostels, hotels en appartementen zitten/zaten dicht, er was geen water en elektriciteit en we hebben foto's gezien waarop wij Airlie Beach niet eens herkenden. Erg apart!

Maar goed, bij ons stonden drie dagen surfen in Byron Bay op het programma. Niet zo gemakkelijk als gedacht. Vele schaafwonden, blauwe plekken en wondjes rijker, lukte het ons om een golf te pakken en op het bord te staan. Dit geeft je wel een fantastisch gevoel! De eerste twee dagen hadden we veel geluk met het weer, maar de derde dag waren de weeën van Cycloon Debbie duidelijk merkbaar. Hevige regenval, windstoten en sterke stromingen in het water zorgden ervoor dat het surfen een ware work-out werd, met spierpijn als gevolg :). Gelukkig ging het relaxen in Byron Bay ons goed af. Vele toffe barretjes, surfshops, een chille sfeer en een geweldig uitzicht bij Cape Byron (het meest oostelijke punt van Australië).

Na Byron Bay wilden we graag naar Nimbin. Hét hippiedorpje van Australië, die men ook wel klein Amsterdam noemt, omdat dit de enige plaats is waar marihuana legaal is. Na een heftige nacht met veel regen en wind (waarbij onze camper zelfs heen en weer bewoog), zijn we vertrokken naar Nimbin. Al gauw werden we tegen gehouden: 'Where are you going?'. 'We want to go to Nimbin.' 'No, you won't. You can't.' Oke, plan mislukt. We konden helaas niet naar Nimbin, omdat alle toegangswegen volledig overstroomd waren. Dit resulteerde in een middagje bios, zodat we het de volgende dag weer konden proberen. Dezelfde man wachtte ons op en begon al te lachen. Nee, zei hij, het is een van de ergste overstromingen in jaren en die is niet na 1 nacht weg. We hebben onze plannen dus gewijzigd, Nimbin overgeslagen, en gereden naar de Big Banana in Coffs Harbour. Aangekomen bij de Big Banana hebben wij de meest bekende 'Frozen Banana in Chocolate' gegeten. Erg lekker! Ook was hier een bijzondere Candy Factory waar we konden zien hoe men snoepjes maakten, die we uiteraard hebben meegenomen om te proeven. Na één nacht en een mooie wandeling op Hamilton Island hadden we Coffs Harbour wel gezien.

De volgende plaats die we hebben bezocht was Port Macquarie. Een erg gezellig plaatsje met een prachtige wandeling volledig langs de kust, waar we de meest mooie uitzichtpunten hebben gezien. Tevens zijn we hier naar het Koala Hospital geweest, het oudste Koala Hospital van de wereld. Hier kon je zien hoe gewonde koala's verzorgd werden om weer terug de natuur in te gaan.

Op dit moment zitten we in de regio Hunter Valley, de wijnregio van Australië. Rijdend in de mooie wijngaarden van Australië hebben we een bezoek gebracht aan de Chocolate & Fudge Factory. Hier hebben we verse fudge en chocolade geproefd, waardoor we meteen waren verkocht. Wat lekker! Omdat we met onze camper rijden was het helaas niet mogelijk om echt wijnen te gaan proeven. Dit hebben we gecompenseerd door een proeverij te doen bij de Cheese Company, gelegen naast een mooi wijngaard.

Morgen rijden we verder richting Newcastle, Lake Macquarie en de Blue Mountains. Benieuwd wat ons te wachten staat!

Liefs Colin en Merle

• 07 April 2017 - 12:27

Herman Weijenborg:

het is elke keer weer een genot om jullie verhalen te lezen en soms denk je ik ga ook haha

• 07 April 2017 - 12:28

Bas:

Mooi verhaal om te lezen. Fijn dat het goed gaat met de Camper en jullie na Debbie.
    Veel plezier nog en geniet ervan.

Groeten,

BB

• 07 April 2017 - 12:43

Glenn:

Colin en Merle
    Wat leuk allemaal. Ben nu al weer benieuwd naar jullie volgende blog.

Groetjes en veel plezier

Glenn

• 07 April 2017 - 13:59

Hans:

Lieve Merle & Colin,
    Supergaaf om jullie reisverslagen te lezen. Ik had natuurlijk al via de app en Facetime begrepen dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om Debbie, die zat gelukkig een heel eind verderop. Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    Veel plezier verder en tot apps!

Groetjes en liefs, Hans

• 07 April 2017 - 20:54

Sabine:

Colin en Merle,

Wat een leuk verhaal weer, zoals jullie dat vertellen, voelt het voor ons net alsof we er zelf bij zijn.
    Mooie foto's, echt fijn om te zien dat jullie het enorm naar jullie zin hebben.
    Pas op elkaar en geniet van alle nieuwe dingen die gaan komen.
    Veel liefs en groetjes van ons.