Fraser Island, Koala Sanctuary, Brisbane en meer! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu Fraser Island, Koala Sanctuary, Brisbane en meer! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Koala Sanctuary, Brisbane en meer!

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

25 Maart 2017 | Australië, Surfers Paradise

Hi!

Het is weer eens tijd voor een nieuw blog. Vanuit het gezellige Airlie Beach zijn wij via Rockhampton en een overnachting in Yeppoon doorgereden naar Agnes Water. Vlakbij Agnes Water ligt Town of 1770. Deze plaats is zo genoemd omdat James Cook op 24 mei 1770 hier voor het eerst voet aan wal heeft gezet in Australië. Ter herinnering aan dit moment is daar een monument geplaatst. Hier zijn wij naartoe gereden, wat tevens ook erg mooie uitzichtpunten opleverde. Na een lekkere lunch in één van de vele parken en bbq-areas van Australië zijn wij doorgereden naar Hervey Bay. Vanuit hier hebben wij een tour geboekt naar Fraser Island, oftewel het grootste zandeiland ter wereld. Het bijzondere aan dit eiland is dat, ondanks het vele zand, er toch een Rainforest groeit. Het hele eiland bestaat uit wit zand en helderblauwe meren, rivieren en wateren. Wij zijn hier met een 4 wheel drive over het hele eiland gecrosst, naar verschillende mooie punten. Op het hele eiland is er één snelweg, namelijk het strand. Je mag hier met 80 kilometer per uur overheen rijden. Erg gaaf! De wegen in 'het binnenland' bestaan volledig uit zacht zand en zijn dus erg hobbelig. Leuk om mee te maken en doorheen te rijden! Wij hadden de goede keuze gemaakt om voorin naast de chauffeur te zitten en hebben zelfs nog wilde Dingo's gespot. Het is een wilde hond die afstamt van de wolven en ook deze leefwijze hanteert.

Na ons avontuur op Fraser Island hebben we onze weg vervolgd naar Noosa Heads. Wat een fantastisch plaatsje! Er heerst een hele relaxte sfeer, ze hebben een mooi strand en een erg gezellig boulevard met veel winkels, restaurants, terrassen en cafe's. Het plaatsje is dan ook erg populair, waardoor het zo druk is dat je nauwelijks een parkeerplek kan vinden. Op loopafstand van dit plaatsje ligt het Noosa National Park. Je kunt hier verschillende wandelingen maken, waarbij je erg mooie uitzichtpunten te zien krijgt. Na een wandeling van zo'n 10 kilometer hadden wij het warm genoeg, en hebben we na een overheerlijk Ben & Jerry's ijsje de middag doorgebracht op het strand.

Na Noosa zijn we, met verschillende leuke tussenstops, doorgereden naar Brisbane. Na onze eerste overnachting zijn we 's ochtends maar de Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dit is het oudste en grootste koala opvangcentrum van de hele wereld. We hebben hier dus uiteraard vele koala's gezien, maar ook andere veelvoorkomende Australische dieren. Natuurlijk niet te vergeten de kangaroos. Er was een speciaal gedeelte waar de vele kangaroos vrij rondliepen en waar je ze zelfs kon voeren! Hier hebben we ons wel even vermaakt, met natuurlijk een selfie met een kangaroo erop.

De volgende twee dagen hebben we ons vermaakt in Brisbane, de hoofdstad van Queensland. De eerste dag hebben we hier zoveel regen gezien, dat we he-le-maal doorweekt waren. De straten leken wel rivieren met sterke stromingen, en wij er maar doorheen banjeren met onze korte broek, schoenen en regenjasjes. Gelukkig was het de tweede dag droog en konden we alsnog genieten van Brisbane. We hebben een bezoek gebracht in (!!) de klok van City Hall waarbij je een mooi uitzicht kreeg over Brisbane en zijn naar het gezellige Southbank geweest. Hier hadden ze een Max Brenner Chocolate Bar! Dat konden we natuurlijk niet weerstaan en hebben een heerlijke chocoladefondue met fruit gegeten. Tevens hebben ze in Southbank een erg mooi en groot zwembad, die als direct uitzichtpunt de skyline van Brisbane heeft. Ook hebben we met de gratis ferry heel Brisbane gezien vanaf de rivier.

Inmiddels zitten we in Surfers Paradise. Een gezellige, toeristische plaats aan de Goldcoast van Australië. We hebben, zo Nederlands als wij zijn, fietsen gehuurd en bekijken hier de omgeving en mooie stranden. Ook zo naïef als we zijn, hebben we op het strand gelegen tijdens een bewolkte dag ('ach, voor zo even hoeven we ons niet in te smeren'). Juist, volledig verbrand. Doen we ook niet meer.

Ons nieuwe avontuur staat al op ons te wachten; 3 dagen surfen in Byron Bay. We vertrekken morgen richting Byron Bay en zullen dinsdag tot en met donderdag gaan surfen. We hebben er zin in! Het is erg leuk om telkens jullie reacties te lezen, dus blijven reageren :)!

Veel liefs van ons!

• 25 Maart 2017 - 09:02

Glenn:

Colin en Merle
    Wat een leuk verhaal weer. Erg leuk allemaal wat jullie meemaken.
    Volgens mij hebben jullie het suprr naar jullie zin
    Veel plezier bij het surfen en ik kijk al uit naar de volgende blog

Groetjes uit Delden

Glenn

• 25 Maart 2017 - 09:34

Bas:

Mooi verhaal.
    Wel blijven insmeren Colin en Merle hierbij niet vergeten.
    Veel plezier met het surfen.
    Groeten,

Bas

• 25 Maart 2017 - 14:06

Renske:

Wat een fantastisch avontuur Collin & Merle. Zo gaaf al die verschillende landschappen die jullie mee maken. Heel veel surf fun!

Liefs Jasper & Renske

• 26 Maart 2017 - 10:40

Hans:

Lieve Merle & Colin,
    Wat ontzettend leuk hoe ondernemend jullie zijn, hoe goed jullie je vermaken en hoe jullie genieten van jullie reis. Onvergetelijk.
    Heel veel plezier nog, succes met de surfles en als jullie weer bij een McDonald's zitten: Facetimen!!

Liefs, Hans

• 26 Maart 2017 - 19:16

Opa En Oma:

Weer een mooi reisverhaal, we blijven zo goed op de hoogte.
    Heel veel plezier nog.

Liefs,

Opa en oma

• 29 Maart 2017 - 14:01

Sabine:

Colin en merle,

Wat een gaaf avontuur weer. Een een super mooi verhaal.
    Geniet van alles wat jullie meemaken, en veel surfplezier.
    Op naar het volgende verhaal, veel liefs van ons.