Onze eerste tijd in Australië - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu Onze eerste tijd in Australië - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Onze eerste tijd in Australië

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

11 Maart 2017 | Australië, Whitsundays

Wow, het is nog maar een week verder en we zijn al vele avonturen rijker. Allereerst hebben we in Cairns een erg mooie tour geboekt. We vertrokken in de vroege ochtend (helaas met regen) naar Mossman Gorge. Dit is een nationaal park waar we verwelkomd werden met een speciale welkomst rook-serenade, rondom een dampend kampvuur. Nadat we het park gezien hadden, waarbij we een aantal bijzondere dieren hebben gespot, zijn we naar de Daintree River gegaan. In deze grote rivier leven erg veel krokodillen. Het is op dit moment helaas niet het krokodillenseizoen, dus we hebben vanaf onze boot alleen 2 babykrokodillen gezien. Het weer was inmiddels verbeterd en we konden genieten van de zon. Zelfs op het moment dat we in de Rainforest waren, was het droog en scheen de zon. Erg veel geluk! We hadden een zeer enthousiaste gids die vele verhalen kon vertellen. Zo reden we langs een strand waar 8 weken geleden 2 vrouwen zijn gegrepen door een krokodil. Één vrouw heeft dit helaas niet overleefd, en is later teruggevonden in de krokodil zelf. Hij waarschuwde ons voor de stranden in het noorden van Australië, want ook dit was gebeurd op het strand, terwijl de twee vrouwen slechts tot hun knieën in het water liepen. Zelfs waar we gezwommen hebben in Cairns, in de Esplanade Lagoon (een zwembad aangelegd door de overheid direct aan het strand) waren twee weken geleden twee krokodillen geweest.

Onze een na laatste bestemming van de tour was Cape Tribulation. Dit was helemaal gelegen aan het einde van de Rainforest (als je toch verder wilt rijden moet je een 4x4 hebben). Hier kregen we een overheerlijke lunch, die we op konden eten op een mooi afgelegen strand. De avond voor ons was hier geen strandwandeling en kampvuur geweest, aangezien ook op dit strand een krokodil liep. Om onze lunch perfect af te sluiten zijn we naar een IJsfabriek in de Rainforest gegaan. Er leven slechts enkele families in de Rainforest, maar mensen moeten wel inkomens hebben. Een nu 82-jarige vrouw is begonnen met het zelf maken van ijsjes. Alle ingrediënten komen uit de Rainforest, van chocolade tot aan pistache en limoen. We konden van dit ijsje genieten op twee schitterende uitkijkposten. Één over de Rainforest en één over Port Douglas, een stad waar de meest rijke inwoners van Australië wonen.

Na deze indrukwekkende dag was het tijd om onze camper op te halen! Een witte camper met oranje grote letters 'Travellers', wat een geweldig ding! Inmiddels hebben we er bijna 700 kilometer op zitten. Vanuit Cairns zijn we via Mission Beach en Townsville naar Airlie Beach gereden. In Airlie Beach stond er iets speciaals op het programma: Reef Sleep under the Stars. Met een boot zijn we via de Whitsunday Islands gevaren naar de Great Barrier Reef. Het grootste, oudste en levende koraalrif van de wereld. Midden op de oceaan, ver van de bewoonde wereld, is een platform gebouwd. Onze gehele boot kreeg de hele dag de tijd om vanaf dit platform te duiken, te snorkelen, in de viewing chamber te kijken, een boottocht rond het Great Barrier Reef te maken, of juist te zonnen op het dek. Om 3 uur 's middags ging de boot voor iedereen weer terug naar het vaste land, behàlve voor ons! We bleven samen met 6 anderen over op het platform en hadden alles voor onszelf! 's Avonds kregen we een driegangenmenu inclusief een barbecue, terwijl we konden genieten van de bijzondere zonsondergang midden op de oceaan. Na een aantal potjes kaarten met de crew en een aantal drankjes, was het tijd om te gaan slapen op het dek! Er waren tenten voor ons opgezet die je aan alle kanten open kon ritsen, zodat je eigenlijk een open tent hebt (alleen bescherming voor de muggen). We sliepen dus volledig in de buitenlucht, en konden rechtstreeks naar de sterrenhemel kijken. Op het moment dat we gingen slapen was het vrijwel volle maan, dus konden we niet heel veel sterren zien. Echter werden we midden in de nacht wakker, en was de maan al wat weggedraaid. Toen zagen we echt een ongelofelijk mooie sterrenhemel. We werden natuurlijk ook wakker op het dek, waarbij we meteen konden genieten van het zeewindje en de mooie omgeving. Na een heerlijk ontbijt konden wij, slechts met 8 personen, snorkelen in het Great Barrier Reef. Vergeleken met de dag ervoor waren er veel meer grote vissen, aangezien er minder mensen in het water waren. Erg gaaf! Vervolgens hebben we in de middag gezond op het dek en onze tocht richting het vaste land afgelegd. Dit was absoluut een ervaring om nooit te vergeten!

Vanaf Airlie Beach zullen we langs de kust verder richting Sydney en Melbourne touren met onze mooie camper! We hebben er zin in en kijken uit naar jullie reacties!

• 11 Maart 2017 - 11:09

Mireille:

Whow Colin en merle wat een schitterend mooi verhaal , jullie maken ons hier vreselijk jaloers maar jullie hebben het verdient top !!! Ik kijk uit naar het volgende verhaal

• 11 Maart 2017 - 11:16

Bas:

Mooi verhaal en gaaf om mee te maken. Veel plezier en blijven genieten.

• 11 Maart 2017 - 12:27

Glenn:

Colin en Merle,

Wat mooi allemaal. Super gaaf. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven tijdens carnaval
    Jullie campertocht.
    Veel plezier.

Groetjes Glenn

• 11 Maart 2017 - 12:42

Ingrid :

Weer zo'n mooi verhaal. Wel heel gaaf wat jullie allemaal beleven.
    Lekker blijven genieten!
    Veel liefs uit Delden.
    Mam.

• 11 Maart 2017 - 14:02

Antoinette:

Al die mooie ervaringen passen waarschijnlijk niet allemaal in jullie rugtas

• 11 Maart 2017 - 14:16

Hans:

Lieve Merle en Colin,
    Wat leuk om weer een geweldig verhaal van jullie te lezen. Meemaken, beleven en erbij zijn. Gaaf hoor. Nog lekker verder genieten met z'n tweetjes. Heel veel plezier!
    Liefs, papa

• 11 Maart 2017 - 16:00

Astrid:

Lieve Merle en Colin,
    Wat een mooie verhalen allemaal en wat een belevenissen, die pakken ze niet meer van je af!!
    Heel veel plezier en lekker genieten van het vervolg van jullie reis!!
    Liefs Astrid

• 11 Maart 2017 - 22:31

Sabine:

Lieve Colin en merle,

Superieuk weer jullie belevenissen, en wat een te gekke avonturen.
    Mooi om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en genieten van de dingen die jullie meemaken, doen en zien.
    Op naar de volgende verhalen, geniet ervan. Lieve groetjes van ons.

• 12 Maart 2017 - 09:15

Opa En Oma:

Wat een geweldige ervaringen. We worden prima op de hoogte gehouden.
    Blijf lekker genieten.
    Op naar het volgende reisverslag.

Groetjes.

• 12 Maart 2017 - 13:41

Danielle :

Lieve merle en Collin,
    Wat een mooie belevenis, geniet er nog een tijdje van! Leuk om te lezen, ga zo door

• 12 Maart 2017 - 13:43

Arno:

Hallo Colin en Merle,

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal mee te mogen maken! Heel veel plezier en geniet er heerlijk van!

Arno