Newcastle, Blue Mountains, Paardenraces en meer - Reisverslag uit Torquay, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu Newcastle, Blue Mountains, Paardenraces en meer - Reisverslag uit Torquay, Australië van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Newcastle, Blue Mountains, Paardenraces en meer

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

17 April 2017 | Australië, Torquay

Hi!

Als afsluiter van een lang Paasweekend hier weer een blog vanuit het verre Australië. Na Hunter Valley gezien te hebben zijn we doorgereden naar Newcastle. Een redelijk grote plaats waar je verder niet veel over hoort, maar die ons positief heeft verrast! Het is een erg gezellig stadje met hippe koffietentjes, winkeltjes en mooie stranden. Onze overnachting was aan de Central Coast, waar midden op een eilandje in het water erg veel pelikanen waren. Leuk om te zien!

Het was tijd om de echte bergen in te gaan, de Blue Mountains. Na vele kilometers en steile bergen konden we wel trots op ons campertje zijn. Vaak werden we aan alle kanten ingehaald omdat onze camper toch niet zo snel die berg op kwam. Maar goed, dat terzijde. Omdat we vanuit de kust kwamen, stapten we in de Blue Mountains uit in onze korte broek en korte mouw. Halleluja, wat is het daar koud. Het was slechts 8 graden en er stond een harde, gure wind. We hebben snel dikke sokken en shawls gekocht, zodat we klaar waren voor lange wandeltochten in de natuur. De uitzichten en wandelpaden waren prachtig, bijna niet in woorden te omschrijven. Natuurlijk niet te vergeten 'The Three Sisters', een bekende rotsformatie in de Blue Mountains. Na vele kilometers, waar je vrijwel niemand tegenkwam, hoorden wij een apart geluid wat wel leek op een videogame. We zijn dit geluid achterna gegaan en kwamen uit bij ... een vogel! Heel apart. Om je een indruk te geven wat wij hebben gehoord, zie dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6625050/f31a685c/vogel_heeft_teveel_games_gespeeld.html (we kunnen die van ons helaas niet uploaden). Na een lange dag hebben we onszelf opgewarmd met een warme chocolademelk en hebben we Ginger Bread geproefd bij de Ginger Bread Factory. De volgende dag hebben we een ander wandelpad gekozen, waarbij je met erg veel trappen beneden in de Rainforest terecht kwam. Samen met vele andere chinezen (ze zijn echt overal in groepen te vinden, niet normaal), hadden we geen energie meer om al die trappen weer omhoog te gaan. Gelukkig was daar de oplossing; de steilste passagierstrein ter wereld. Met deze trein, waarbij we ons met handen en voeten moesten vasthouden, kwamen we weer boven in ons dorpje uit. Al met al kunnen we wel zeggen dat je echt in de Blue Mountains moet zijn geweest als je in Australië bent!

De Blue Mountains bevinden zich achter Sydney. We zijn dan ook via Sydney langs de kust naar Melbourne gereden. Hier was verder niet heel veel te zien, behalve het parelwitte strand van Hyams Beach. Sydney zelf hebben we voor nu overgeslagen, omdat we de laatste tien dagen van ons avontuur in Australië in Sydney zitten en vanuit daar naar Amerika vliegen. In weinig dagen hebben we erg veel kilometers gereden. Op eerste Paasdag hebben we lekker geluncht en zijn we 's middags wezen kijken bij echte officiële paardenraces. Grappig om te zien! We zijn nu net aangekomen bij The Great Ocean Road. Morgen beginnen wij met deze veel beloofde route. We zijn benieuwd (ook naar jullie reacties :))!

• 17 April 2017 - 12:16

Cindy:

Hey Colin en Merle!

Super om te lezen wat jullie samen allemaal meemaken, bijzondere ervaringen.
    Geniet er nog lekker van samen, nu alweer benieuwd naar jullie volgende blog

• 17 April 2017 - 13:04

Glenn:

Hoi Colin en Merle

Wat mooi weer allemaal. Heb het filmpje van die van videogamevogel gezien. Lachen.
    Mooi om te horen wat jullie allemaal meemaken en doen.
    Veel plezier en ik zie al weer uit naar de volgende blog.

Groetjes
    Glenn

• 17 April 2017 - 21:42

Sabine:

Hoi Colin en merle,

Wat mooi om te lezen, wat jullie allemaal zien en beleven.
    En super weer om de foto's te zien, van de omgeving en natuurlijk van jullie zelf.
    Kunnen we meteen zien, dat het goed gaat en dat jullie je natuurlijk vermaken. Super om te zien.
    Kijk al uit naar jullie volgende verhaal. Geniet en veel plezier van het nieuwe avontuur.

Veel liefs van ons.

• 17 April 2017 - 23:11

Jeanet Mulder:

Hoi Collin en Merle,

Wat leuk om te lezen dat jullie je prima vermaken en genieten!
    Collin heb inmiddels vernomen dat je baardje eraf is, houden zo!
    Staat veel beter zonder...
    Geniet samen vooral, maar dat komt wel goed zo te zien op de foto's.

Groetjes van,

Alfons, Thom, Inez en Jeanet Xx

• 18 April 2017 - 08:53

Bas:

Top voor elkaar dus.
    Geniet er nog even van daar bij de Aussies.
    Voor je het weet val je onder het regime van Donald Trump.
    Haha.
    Veel plezier en hou je haaks.

Groeten

Bas

• 18 April 2017 - 11:50

Opa En Oma:

Weer een geweldig reisverslag vol met belevenissen. Wat een geweldig land.
    Nog veel plezier in de resterende dagen bij de Aussies.

Groeten,

Opa en Oma

• 18 April 2017 - 20:22

Gerard :

Het Colin en Merle,
    Leuk verslag om te lezen. Top dat jullie zoveel meemaken en dat jullie het bevalt. Colin Rood Zwart 1 is veilig maar we missen jouw (snelheid )wel. Des te meer om uit te zien naar het nieuwe seizoen!! Nog heel veel plezier. Enjoy. Groeten Gerard & Ellen

• 18 April 2017 - 20:40

Hans:

Lieve Merle en Colin,
    Leuk die foto's. Colin moet z'n baardje er maar af laten. Veel commentaar op geweest hier in Delden :-)
    Weer super om jullie belevenissen te lezen.
    Niet alleen Rood Zwart 1 mist jullie.... wij ook! Maar we redden ons, dus lekker daar blijven en genieten. Veel plezier verder en tot snel op de Facetime!

Liefs, Hans, Thijm en Feige!