Aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Colin Merle - WaarBenJij.nu Aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Colin Merle - WaarBenJij.nu

Aankomst in Bangkok

Door: Colin en Merle

Blijf op de hoogte en volg Colin

02 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Blog 02-02-2017 / Aankomst in Bangkok

Hi!

Hierbij een blog uit het verre Thailand. Dinsdag zijn wij vanuit Nederland vertrokken naar Thailand. Nadat we met beide gezinnen geluncht hadden, hebben we afscheid genomen en zijn we ons avontuur aangegaan. Na een tussenstop in Qatar zijn we na 13 uur aangekomen in Bangkok. Vooraf vertelden mensen ons wat voor een cultuurshock je zou ervaren. Nou dat hebben we geweten. Wàt een chaos, wat een drukte, wat een stank, wat veel mensen en wat een hitte. Gelukkig zitten we in een mooi guest house en hebben we een kamer met airconditioning. Op de dag van aankomst hebben we rustig aan gedaan en veel dingen uitgezocht.

Vanochtend hebben we een fietstour door Bangkok gemaakt met Co van Kessel. We dachten dat we de drukte in Bangkok wel hadden gezien, maar niets bleek minder waar. We fietsten door de meest smalle steegjes, de meest drukke straten en door buurten waar de echte locals wonen. Je kunt je niet voorstellen in wat voor een puinhoop mensen hier leven. We hebben scholen gezien, waar ze hier echt nog in uniformen lopen. We zijn binnen geweest in de oudste Chinese tempel in Chinatown, hebben gefietst over de grootste bloemenmarkt van Bangkok en hebben een echte Thaise tempel bezocht. We hebben zelfs de rooftopbar gezien waar Hangover 2 is opgenomen. Wat een indruk heeft deze fietstour gemaakt!

Na deze vele indrukken hebben we ons even teruggetrokken in ons guest house. Vanavond gaan we naar Cloud 47. Een grote rooftopbar waar je een drankje kunt doen terwijl je over heel Bangkok uitkijkt. Morgen gaan we aan de hand van een boot (die wordt gebruikt als taxi) verschillende hoogtepunten van Bangkok bezoeken. 'S avonds vertrekken we naar het noorden om voor een aantal dagen de jungle in te gaan, spannend!

Na onze jungletocht blijven we een aantal dagen in het noorden om te gaan ziplinen, een kookles te nemen en een olifantenopvang te bezoeken. Vervolgens zullen we afreizen naar het zuiden om drie verschillende eilanden te bezoeken. We hebben er zin in!!

Als het lukt zetten we nog een paar foto's online. We zouden het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten! We zullen snel weer een blog online zetten.

Liefs Colin en Merle

• 02 Februari 2017 - 08:56

Arno:

Hallo Colin en Merle,

Wat leuk dat we mee mogen genieten van jullie avontuur! Het is erg leuk om jullie ervaringen met de "thuisblijvers" te delen. Ik heb jullie verslag ook hier bij Pré Pain even rondgestuurd, zodat mijn collega's jullie ervaringen ook kunnen lezen. Heel veel plezier en geniet van jullie ontdekkingsreis!

Tot de volgende keer!

Arno

• 02 Februari 2017 - 08:59

Andre Van Esveld:

Eerste vlucht geslaagd maar vergeet niet dat je 50% kans hebt om neer te storten. ;)

Veel plezier in Bangkok!

• 02 Februari 2017 - 09:09

Coe Kottink:

Goedemorgen Colin en Merle...iig hier goedemorgen.

Wat leuk om te horen dat alles goed gaat en dat jullie veel leuke dingen oppikken ...geniet ervan.
    kijk uit naar jullie volgende blog

• 02 Februari 2017 - 09:21

Wicher :

Goedemorgen Colin en Merle,

Wat leuk om zo'n blog te lezen vanuit een koud kikkerlandje. Zo te zien en te horen zijn de eerste indrukken goed ontvangen.

Een aanrader voor jullie is de Floating Market in Bangkok. Het lijkt wel op Giethoorn met verschillende winkeltjes en eettentjes.

Geniet ervan en een fijne dag samen.

Gr,
    Wicher

• 02 Februari 2017 - 09:26

Glenn Monteiro:

Hoi Colin en Merle

Leuk om zo'n blog te lezen. Veel plezier en ik kijk al uit naar de volgende blog.

Veel plezier en geniet van alles.

Glenn

• 02 Februari 2017 - 09:44

Denise:

Hai Colin en Merle,

Al een hele ervaring erop zitten voor de 1e dagen, dat beloofd nog veel meer moois.
    Super leuk om dit te lezen!
    Nu hebben wij ook een beeld wat jullie allemaal meemaken en zien!
    Wauw!
    Heel veel plezier en heel veel succes in de jungle!

tot jullie volgende blog.

Dikke kus, Denise
    en een dikke knuffel van Tessa

• 02 Februari 2017 - 10:39

Sabine:

Hoi Colin en merle, wat superieuk om jullie verslag van de eerste dag te lezen. Wij kijken uit naar de volgende blog en veel plezier voor wat er nu op de planning staat. Geniet er van groetjes van ons.

• 02 Februari 2017 - 11:01

Mireille:

Hoi Colin & Merle ,

Wat ontzettend mooi om zo mee te genieten van jullie reis !
    Ik heb het uitgeprint en zo kunnen ze op het werk ook allemaal meegenieten .

Veel plezier in de jungle ben nu al benieuwd naar jullie volgende blog SUCCES

Veel liefs Mireille

• 02 Februari 2017 - 12:05

Jacqueline En Michael:

Hoi Colin en Merle,

Ik heb de link van Cindy gekregen, wat leuk jullie zo te volgen! Heel veel plezier daarachter en geniet er dubbel van (want we moeten jullie al missen tijdens het skiën! ;-))

groetjes

Jacqueline & Michael

• 02 Februari 2017 - 14:32

Martijn:

Leuk hoor. Veel plezier!

• 03 Februari 2017 - 12:37

Bas:

Goed om te lezen dat het jullie goed gaat. Geniet ervan.

• 03 Februari 2017 - 13:10

Herman Weijenborg:

een mooi verhaal en het word allemaal nog veel mooier naarmate je meer ziet en indrukken opdoet,maar kookles dat is goed voor het nieuwe seizoen, keten bij Colin en Merle met het !ste

• 03 Februari 2017 - 14:17

Marije Pol:

WoW nog maar net over en nu al zoveel gezien! Super leuk om te lezen!
    Geniet ervan samen!

• 03 Februari 2017 - 15:44

Joshua:

Merle en Colin,

Fijn om te lezen dat de vlucht naar wens is verlopen en dat jullie in het vliegtuig al informatie kregen over de cultuur etc. Ik ben erg benieuwd hoe het is om in een jungle te zijn/ te leven dus hopelijk kunnen jullie daar de volgende keer een mooie ervaring over delen.

Hee veel plezier en geniet, dan is jullie volgende blog opnieuw fantastisch!

Groet Joshua

• 03 Februari 2017 - 15:48

Mitchel:

Gaaf om te lezen wat jullie meemaken! Veel plezier en geniet er van!

• 06 Februari 2017 - 09:56

Debora:

Wat een belevenis, WoW echt gaaf!!
    Geniet, bewonder, verwonder en veel
    plezier.

Tags: Bangkok